the best things in life are not free, they come at 2.2k in the shape of an ROG laptop.

I fucking swear,

it’s either I am a poor + stupid woman, or wordpress is really a fucked up piece of shit. For a start. YOU CANT,!!! YOU CAN’T go to the web template editor to edit your own layout using html codes.YOU NEED TO PAY LIKE 70 BUCKS TO DO THAT.

WHO THE FUCK WILL PAY 70 BUCKS just to change the font used in the blog??? OR 70 BUCKS just to CHANGE THE COLOR OF THE HEADER. I don’t see that happening at blogger.com.

Okay, forget it. You don’t let me customize my template, that’s fine. Let’s go over and see what other ready made ones we can use. OH WOW. 90% OF THE THEMES NEED TO BE PAID FOR USAGE.

It’s not 1 dollar. its not 5 dollars. ITS FUCKING 20-70 dollars for one bloody fucking theme AND THAT STILL DOES NOT INCLUDE the CUSTOMIZATION OF YOUR OWN HTML. I think. I don’t know. because ain’t nobody so stupid to buy the themes when I can make one myself.FOR FREE. IF ONLY.

I am seriously thinking about moving back to blogger.com but the transition will be a hassle because I already have so many posts and photos uploaded here.

The current font and color for my current theme seems to make it hard for you guys to read coherently. Trust me, I tried all of the free themes but they suck balls. I am so sorry. I will definitely try to see how to tweak the photo sizes and typing arrangements so its best for you guys to read with ease.

Now that my screen is 17.3″ I need to make sure I make the photos smaller even though it looks extra small on my screen.

__________________________________________________

Anyway, enough of whining. ARE WE NOT GOING TO TALK ABOUT MY ROG LAPTOP????
<inserts crappy music mix> But first, let me take a selfie. 

rog baby 1

Took this at the food hygiene course I attended. I really loved my eyeliner on this one because for the first time its actually balanced on both eyes. I kinda miss working at the small company that conducted the courses… It was a place where I can be creative, informal and still get to provide customer service. But really… the pay and the boss is like >.>

That was years ago tho. Time flies, as like everyone says but we all failed to fully see the power of every second. Now that I think about it, there’s only (theoretically) 5 working days in a week, 2 days for us to play. then it becomes a new week. There’s only 4 weeks in a month. Its really really fast. We only realize how fast it goes every Sunday, and every end of the year.

Your goddess is getting old, and not a fair bit more awesome than before. I need to change that.

______________________________________________________________

OKAY, So before we get started

on my ROG lappy, here’s a quick pic of my favorite smoked duck. It’s from cold storage. There’s two types, one is the original, and one black pepper. Get the black pepper one because the other one tastes like fetus.

And yes, its really really good. Expensive though. 4.95 for one. But its large, tender, juicy, moist and flavorful. It’s the closest you can get to wetting your pants from food.

rog baby 3

ASUS ROG G751 JT 

The cute boy working at challenger called, and said MY FUCKING BABY IS WAITING FOR ME IN THE SHOP.

rog baby 10

I walked into the tiny shop and saw the beautiful box (extremely large too) waiting for me by the cashier. Cute boy offered to help me set the laptop up.

rog baby 11

rog baby 12

There’s the cerberus which is a gaming headset that comes included in the purchase. It’s a promotional item so it’s not available off the shelf.

rog baby 13

rog baby 14

rog baby 15

I squealed when he took the laptop out because it was so beautiful. My heart was pounding so fast! Omg.

rog baby 16

My hands were shaking when I took this pic. HAHAHA. I had work and a jb trip so I was only able to unpack and set it up at home like 4 days after bringing it back.

This is a comparison of my old laptop vs the rog:

rog baby 9

rog full size

Can you see the difference in the screen quality? It’s pretty hard to see the size comparison because my older one was already 15.6″ so not that much of a difference in size. But the rog baby is really heavy… about 4.3kgs as compared to 3kgs (my old acer one) It comes with a bigger and heavier battery too. God. Definitely not meant to be travel-friendly. Hahaha.

rog baby 18

Here’s a close up of the screen + the crimson keys.

It took me about 45mins to transfer my files from the old laptop into the HDD.

rog baby 17

But the ROGbaby only took about 20mins. But okay la, most of the new computers now already have USB 3.0.

I made a video as well, Sorry I look extremely ugly in the video. My face is somewhat distorted in there and I am not sure what the fuck happened as well. LOL.

Click here to go to the original youtube link : https://www.youtube.com/watch?v=GGh0-azbLwo
if the fucking video above doesn’t work.

Okay, now that you have seen that really stupid ugly video of me and wasted 1.30 minutes of your life, here’s another photo of me to re-beautify that image of your goddess in your mind.

rog baby 19

Worked for this new dance club called The Stage. Its the old St James Powerhouse and oh my god, so nostalgic. I used to frequent there back when I was 18-19 on Wednesdays and Saturdays. I love RNB and hiphop. Those were the days when music and dancing was more emphasized than drinking drinking drinking and girls pestering you to buy them shots because they earn commission from it. (That is basically every drinking place now)

The stage is actually a pretty good concept, and the boss is an extremely humble and friendly Korean guy. It has a live band playing all night, and a good mix of 80s, RnB and abit of edm. Very good ambience. However in my personal opinion… It’s not good to have “party girls” there who are overly pushy for shots. It deviates from the “Chill-out” concept. But well. I have decided that I won’t be working there anymore, But i may pop by for a drink one day.

I think one of the reasons why I can’t be successful in getting guys to buy me “ladies drink” so that I can earn from it is simply due to the fact I myself don’t endorse the idea of men spending 100-150 dollars for a tray of fruit juice. Of which, I only earn a small share of. Might as well give me the money….

Also, I never believed in asking/begging for something from a guy. I think that if he is sincerely and genuinely interested in wanting to make a good impression, he will buy you the drinks on his own.

rog baby 20

I worked during the soft launch of The Stage and the friendly boss bought this for another girl working there. 30 tequila shots. And nope, I really wanted to help her out but I hate tequila. Its the bane of my life.

Enough of nightlife and work and money. It’s fucking stressful to talk about them. LOL. Let’s destress and look at the resemblance Z has to chickens and ducks.

rog baby 21 rog baby 22

LOOOOOOOOOOOL i don’t think anyone of you will allow me to take photos of you guys the next time we go out together.

rog baby 23But hey, I do take normal photos with people too. I love the holiday season and will always wear the santa hat when I am out. Sorry, Look like shit here with only a face powder. Yes, I love this photo only because I look cute with the hat. LOL 😉 😉

Went Christmas shopping with Mr lawyer and he brought me to a yakitori place called Sumire Yakitori House at Bugis Junction. Stuffed our faces with an array of food. The cold tofu in Goma sauce damn fucking awesome. I also really liked their “chicken tail” and Mushroom sticks. Way cheaper than my favorite Yakitori place, Tori Tama.

rog baby 24 rog baby 25 rog baby 26

Notice that super fat potato croquette in the middle of the photo. If you haven’t watched the video of it I uploaded on Insta, please do. It’s fucking awesome. HAHAHA. my insta’s name is Valeisky if you haven’t already know.

So I chanced upon this whilst online. Now we know who to not offend if we want to stay alive.

rog baby 27

Looks like I better not drive Z crazy lest you find me one day with a razor embedded in my throat. No wonder he always told me he likes razer products. NOW I KNOW.

Here, have a pic of a fat and generous slab of foie gras.

rog baby 28

Don’t worry, your goddess didn’t have the privilege to eat it too. Mr lawyer sent it to me because Leos love to evoke jealousy in other people. HAHAHA. Fuck, i almost typed “invoke jealousy”

invoker lol

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL. Anyway I do not own this beautiful drawing of invoker. the original photo is accessible by clicking the photo.

I may upload a video of me playing invoker soon with Z screaming instructions at me as a mentor. But first I need to get a camera because fucking iphone.

I KNOW YOU ALL WANT TO SEE ME GETTING SCOLDED FOR MISSING A SUNSTRIKE + FIREBALL + DEAFENING COMBO.

I had to cancel work (fucking x1.5 pay $$$$) because of bad gastric. And I was being so sad and emo at home thus my sweet sister decided to ask me and Z to join her boyfriend and her for a mock-up christmas party at home.

She hung the glowstick on our very grumpy lycan:

rog baby 29

rog baby 30me: Waaaa mei,so romantic, you make heart shape for you and jasper ah?
sis: HUH. NO WTF. I ONLY ARRANGE IT TO TAKE PIC AND PUT ON INSTAGRAM.

Now we know. HAHA

rog baby 31

LOL. My sister bought this packet of fake snow and placed it into a container. It does actually feel like the real thing. Just that you can keep this for a long long time ;D

I prepared some last minute Christmas dishes and we had some wine. I couldn’t eat too much tho, But it was all great.

rog baby 32rog baby 33 rog baby 34

We had almond cheese crackers, Spinach pizza, gyoza nuggets as well as lychee+longans and even a mini logcake. HAHA.

rog baby 35

I guess money can always be earned. But nothing beats spending a special occasion with people/animals that love you. 😀

Yes, I am a very very lucky girl 😀 Thank you to all of you who bothered to buy me a present. It really means alot to me because I spend alot of my hard earned money buying presents for everyone who matter because I know it always feels nice to receive an Xmas gift!

image

Let’s end things on a wonderful and happy note with an essential oil that I came across whilst hunting for presents:

rog baby 38Quantum technology 😉

Goodbye guys. I hope you had a good Christmas and a coming-soon New year 🙂 It’s time to make those resolutions that we don’t fucking fulfill again, is it not? 😀

Thanks for reading thousands of words painstaking written by your goddess for 3 hours.

Advertisements

NO RAGRETS.

Guys, 2015 is coming. Let’s just tell ourselves that we will have no ragrets even though we really made alot of shitty ass mistakes. At least we didn’t get a huge mistake tattooed on our chests. See? Some people have it worse than us 😉 😉

 

 

rog1OSEA 2014

I look like a retard. Don’t mind it. But hey I mean I was offered the rarest opportunity to like, learn about sea steel and hydrohammers and hydraulics okay.

 

Here’s a drawing for reference. HAHAHAHA. It’s actually pretty interesting, I read all the brochures from IHC whilst I was working at the booth with the Caucasians there. I made so many cups of coffee in that 2 days I worked, I think I can now work at Starbucks for double pay.

 

 

rog2

rog3

 

I did a shoot at studio M and L was kind enough to get the executive room! The view is amazing and well yes it did bring back some memories. I hate myself for only remembering the happy ones. If I too remember the bad ones as well just like he did maybe I can move on completely instead of weeping around like a scotch brite sponge that’s too soaked up.

 

 

HAHA. IKR. My description is fucking accurate and relatable.

Anyway if you guys are planning to bring the bae to somewhere nice for an overnight ( I kno watchu wanna do in there 😉 )
Then you should give Studio M a try if you haven’t. It’s actually cheaper on weekends instead of weekdays because it is a business hotel.

Bring your bae there and show her YOU MEAN BUSINESS 😉 😉 😉

Book early, get 25% off. They have a festive sale right now as well. 25% off, with buffet breakfast for two. Don’t get the patio one. Get the deluxe and above. Your bed will be on the second floor. Which is better … right? You can do her from the door, to the tv, to the stairs, and then finally, on the bed. I’ve got it all mapped out for ya!

 

 

rog4imprint

One of the photos taken during the shoot. No, I wasn’t actually naked. It’s photoshopped la. Why else do you think I will have cleavage???? HAHAHAHA.

 

 

rog5

Z bought me this whilst I was at work. And he’s so nice to buy the extra cheese :’) He told me this last night when I was still trying to get over the sadness: Cherish the ones in front of you…

Lol. It’s actually funny to hear it because its in Mandarin. And even funnier because lycan walked past when he said that.

rog30

The only one who will love me forever 🙂 ok, at least until he dies. or sees an insect. HE WILL RUN AWAY AND LEAVE ME IN THE LURCH.

Anyway have you guys been to din tai feng lately. BECAUSE I JUST DISCOVERED SOMETHING SO ADORABLE IT MAKES ME WANT TO GO BACK THERE.

Mr lawyer and I ordered 6 crabmeat+pork dumplings and 6 pork ones. So the crab ones arrived first AND THEY FUCKING CAME WITH THIS

 

rog7

OMG MY HEART CAN’T TAKE IT.

rog6

ITS A FUCKING CRAB shaped piece of flour omg. OMG PLS. PLS WHY. YOU ARE NOT ALLOWED TO MAKE PEOPLE PATRONIZE AGAIN BY RESORTING TO CUTENESS.

 

Speaking of food, I am pretty sure I am a certified food art-ist now.

rog8

IS THIS HOW IT’S DONE????? FOOD ART.

HAHAHAHAHHA.

So anyway question for you guys.

 

WHAT COMES AFTER EATING.???

 

rog9

😉 HAHAHAHAHA. Sorry. please still continue to love me. PLZ.

PLZ.

 

Anyway before watching Mamma Mia, IV has suggested that he want to bring me to try Sky 57. YES I AM A LUCKY GIRL I KNOW.

SKY on 57

 (By celebrity chef Justin Quek)

rog10

In the lift on the way up to 57. Pardon my make-up. I tried using kohl on the undereye AND I WON’T DO IT AGAIN. I look like I am 38 married with kids in this photo.

 

rog11

To be honest what’s so fantastic about this view? It’s all just skyscrapers. Lmao. And yes, because Singapore needs us to remind her that shes fucking old, 50 years old grandma. I sure as hell think my mother will violently burn me alive on a stake if I ever so proudly announce her age publicly with a word art on the river.

 

 

rog12

The restaurant is tucked away at the corner of level 57. It was raining that day, so it was quite a pity.

 

rog13

I did not ask IV how much was the bill, but I assume it should be about 200+ for two of us, without any drinks. For that price, I kind of expected gold plated cutlery or a rare fire breathing orchid on my table. HA HA.

 

IV did the ordering being the foodie that he is. Basically, Chef’s signature.

rog14

For starters, we had a cappuccino Mushroom soup. It was good, (once again, I like to drink soup so my opinion may be biased) So you just drink it like how the queen’d do her tea. Sip it with an air of elegance and British dignity, savor the flavorful mushrooms and yes! It is just like cappuccino with a light froth and easy on the palate.

 

 

rog15

 

Then we had the much raved about Foie Gras Xiao Long Bao. My verdict? well it’s really very err,,, duck. You can say it ruffled my feathers. HA HA HA. did anyone get it >.>

But I have to say, the dumpling’s skin is extremely soft, and the filling is warm with a good broth. I’d say the skin definitely beats Din Tai Feng’s one hands down. DTF’s one gets really hard if you don’t finish eating the dumplings fast enough.

Sorry. I just read DTF as Down To Fuck. Let’s not abbreviate that anymore. LOL

And do we want to know how much does 5 pieces of dumplings cost? Nope, we don’t. HAHAHA

 


rog16

For my main, IV got me the Baked miso black cod with lime and ginger butter because I love fish. And Cod is one of my favorite fish.

Verdict? I give 9/10 for the fish. There’s hardly any fault to pick with the fish. It’s a superb cut, fresh and plump too. The size is just right, not too tiny to make you think it’s stingy, but not too big that you can’t finish it.

However, I am not a fan of the sauce because it becomes a chore to eat after awhile since it is tangy and has a sweet after taste. And everything is soaked in the sauce. So you have sweet lime flavored fish and vegetables swimming around on your plate.

Sauce: 3/10
Presentation: 4/10

It really looks unappetizing as the specks of green floating around in the thick yellow pool + 2 strands of veg + some chopped veg (those that you feed ur kids) + raw greens on top just makes for a really overcrowded image that confuses your brain how the dish may taste like instead of delivering a clear, welcoming message.

I finished the fish by scraping the sauce off it actually. The fish is really excellent. I hope the Chef can come up with newer fusion options although I don’t think I can ever afford going there again. Maybe, if I marry a rich man with one foot in his grave. HAHA.

 

rog17

IV had the pan roasted Sakura Chicken Supreme. So as you can see, the presentation again is really cluttered. Maybe its just my OCD kicking in.

So err… I am not a Chicken fillet/breast person (unless its women’s breasts) thus I can’t give a fair verdict about the taste. I had some of the Chicken and to be honest it tastes extremely ordinary like those you can get from your 3$ chicken rice stall at the kopitiam.
We went out to take a look at the view after dinner, but only for a short while as we were already late for our show (thus couldn’t afford to have dessert)

 

rog19

No one was out sitting around and sipping on their 20++ glasses of wine as it was raining. But the view is breathtaking because now the boring sky scrapers light up like christmas trees.

 

rog18

 

OVERALL:

Great view really. 8/10
Value for Money (How does this even apply here lol)
Creativity: 7.5/10
Taste: 6/10
Presentation: 4/10

I guess you can say I am a kampong girl who don’t know how to appreciate fine dining, but nonetheless IV and I had a good time chatting and he was so worried I wouldn’t like the food. However, he doesn’t know that its not the food but the company that matters 🙂

 

rog20

It turns out IV is a true ABBA fan! He knows most of the lyrics and we were singing along to the fantastic show. They are no longer showing anymore however if they come back to MBS again you really have to give the show a go.

Our tickets were the standard ones, 168 each. Ouch. HAHA.

The cast is amazing, great vocals and extremely good acting. It was funny, emotional and at the same time easy to understand. But if you are planning to bring your ah gong ah ma who can’t really understand slang then better not because there are no subtitles… obviously. Its a play. hahaha.

Everyone was grooving along and dancing at the end. It was a nice feeling because everyone around us was so happy.

 

rog21

IV bought me a pack of sweets from my favorite confectionery company to nibble on during the show. My favorite is TANGY BLISS where the jellies are sour on the outside, and has a gooey surprise center. Why is it my favorite? Because my favorite flavor is Lime, and in TANGY BLISS, its a 50-50 of orange and lime. So normally, I will eat all the lime and leave the orange ones in the fridge for my family (mainly my sister) LOL.

 

rog22

IV bought us the Mamma Mia booklet to keep as memory 🙂

rog23

Here, have a blurred image of your goddess in her electric blue maxi in front of a gigantic tree.

 

rog24

My dog is the reason why I am not ranked 1 in the world for laziness.

 

THE ONE THING THAT WETS MY PANTIES LIKE NO OTHER.

rog25

I CANT BELIEVE I AM FINALLY GETTING MY HANDS ON THIS BABY. The newest! Asus Rog G751. Touted one of the best on the market now, with desktop equivalent performances. The Asus JY model features the new 980M Nvidia graphic card, 4GB DDR5 with 16 gb of RAM + 1TB HDD + 128GB SSD.

I realized the specs differ on different websites. but this info I have is found on the Asus product guide.

What’s amazing is that it has dual fans with impeccably designed heat vents to make sure this gaming monster is always kept cool to the touch and not to mention it fucking looks like a Ferrari on the exterior.

IF YOU CAN’T AFFORD TO BUY A FERRARI, GET THIS ROG LAPTOP AND THEN BUY NEED FOR SPEED AND BUY YOUR VIRTUAL FERRARI INSIDE. 

Sadly, I did not get the JY because its 2.9k. Even though most of the money for the laptop is kindly sponsored by one of my lovely peasants, (will dedicate the post to him once the laptop is here) I decided that the extra 700$ from my own pocket will murder my bank account.

I got the JT model, which is the 2nd tier of the Asus gaming series. Basically everything is the same as the JY model, except that its running on the 970M graphic card (but still awesome) only 3gb DDR5, 8Gb ram and fucking 8gb SSD.

But after much contemplation despite the gaming freak in me calling out nastily for me to just punch digits into the ATM and get the JY, I decided not to because I am not playing battlefield nor Assassins creed nor anything that’s really extremely hardcore graphic dependent.

I’m fucking playing dota 2 for fuck’s sake. It’s not like with the JY model the walrus punch in game will become 3D and hit me in the face. HAHAHA.

This is how poor people console themselves and to always be contented with what they have. NO RAGRETS BRO.

And i am already a very lucky girl to be given a sponsored gaming laptop 🙂

Here, have a photo of it and grovel upon its presence.

My life will then be complete. OMG 😀 😀 😀 😀 😀

 

 

rog27

Mr lawyer is going to kill me for this. BUT ITS JUST TOO ADORABLE AND I HAVE TO POST IT.

 

rog28

Almost as adorable as the blue tongue skink that I want to buy. However the main problem that I am facing is that there is no space in my tiny bedroom. I used to have all these happy fantasies of staying with J and keeping an assortment of pets in his spacey front yard. Haha.

Now that I know they can only ever be fantasies I guess its time for me to start putting my sims 2 building skills to use and draw up plans to buy a bed frame and a new cupboard which can substitute the mammoth 2nd cupboard (mind you, I have 3 cupboards in my room and 1 tub of clothes in the storeroom) and leave space to hold the tank for my skink.

Sigh. Given the fact that I intend to have a gigantic sulcata, a snake, 2 dogs, an iguna and a bird on top of my skink, I guess no guy’s gonna marry me and no girls are going to visit my house. 😥

 

ZOUKOUT 2014

And nope. I am not your usual party-goer clubber siao EDM fan. I worked for RIPCURL during zoukout as their dunking model and it sure as hell wasn’t all that glamorous. Like really, the guys were all just trying to get me wet.

IF YOU KNOW WHAT I MEAN 😉

LOLOLLLLLLLLLLLLLLLL no plz don’t think otherwise. HAHAHA.

rog29

Managed to find time to take a photo on the 2nd day. Are you wondering why my make up still looks immaculate even having submerged in the freezing water over and over again for 4 hours?

Because

I AM THE GODDESS.

Okay, the fact aside, fret not. you can also look as fabulous as your goddess.

I am just using a CC cream which i bought from Watsons, called Visual Therapy by 1028. I think its a korean brand.

Then, I used the Colorstay concealer by Revlon. It is really lasting and delivers the long hours of locking as promised.

I complete the foundation by dusting on a nicely scented face powder which has no brand. HAHAHA. Its also from Watsons, priced at about 22$ usual price. It comes in 4 types, Matte&natural (the one i am using), Radiant, For acne and Youthful.

Comes in a compact round casing with a beautiful and smooth gliding puff.

I strongly recommend the eyeliner I am using. It stays on and its a gel type one for people like me who can’t handle precision point liquid liners. A huge range of colors too. I am using the GELPRESSO, korean brand and also can be found in watsons. Usual price is about 20+.

I used brown, for my upper lids, and silver for my lower.

My lipstick is also by Revlon, the very popular Revlon Colorburst, which Emma Stone was the Brand Ambassador for.

Brow pencil is also lasting, from the Body shop.

 

rog31

This was taken on the first day, and I did not put much make up because I thought I may end up looking like this:

And yes. Her boobs damn sexy. LOL. She’s Jesslyn, the other model who was working with me.

 

rog32

For those of you who couldn’t manage to get a ticket. Here’s a photo of mine. You can print it out and hang it on your wall.

 

rog33

And yes, also have a photo of what you missed. I wish Zoukout had the Mambo Jumbo tent. I guess that era of good music is dying off already.

 

Some things were just not meant to last. :(
And I need to remind myself that every day.

Stay afloat.

AAAAAAAA my bitches how have you been. Today is a special day because your goddess has finally resumed her blogging after so long. I have been writing this mermaid story but its only 3/4 completed. I will try to find time to finish it up.

 

lp5

 

Was lucky to be one of the models selected to work for the Panasonic Lumix event, and even further selected to be the model for the famous photographer’s photowalk where 10 interested people will follow him around and I will pose for them to snap pics of.

Anyway, as the post title suggests, I have been eating so much that I am able to stay afloat with my fat content.

Because WHY? too much of dem seductive foods.

Had the famous katong shopping center chicken rice. IF YOU HAVEN’T TRIED IT YOU SURE AS HELL NEED TO GO THERE RIGHT AWAY.

lp4

 

lp3

 

Let’s first talk about the rice. The rice is fucking fragrant, puffy, soft and moist. It’s oiled enough without being overly greasy.

The chicken is so damn tender that it must have danced ballet when it was alive. Soft yet firm, the skin is slightly cold and slips down your throat with beautiful grace. The highlight of this stall is that they sprinkle a generous topping of homemade fried garlic over the chicken. Bathe the chicken slice in the sesame sauce, with some garlic on top, then pair it with the awesome chilli.

YOU WILL SEE UNICORNS AND RAINBOWS.

Avoid the lunch rush because the queue tends to be long.

Katong Shopping Center,
level 1 (or is it b1.) Kopithiam.

Goddess meter: 9/10

 

lp12

 

Had my long awaited dose of the lovely 2pcs spicy ayam goreng from Malaysia’s Macdonalds. HOLY FUCK. DOUBLE THIGH. HOLY FUCKING CRISPY SKIN. GET INSIDE ME NOW. FULLY.

 

So I posted this top 5 buffet places in Sg that I wanted to try; I am trying sky 57 this thurs and the line next week probably. I had mixed feedback about carousel and 333 so I am still contemplating them. HAHA. Went to Melt and the one at Grand Copthorne before things got really busy.

 

MELT cafe, at Mandarin Oriental.

lp13

You probably read the other food blogs already, but its only accurate and trustable when its by YOUR GODDESS.

lp14

 

My Mr ex SMU + leo (reminding me of my ex) + lawyer + bukit panjang date.

 

lp15

 

The restaurant is really cozy and dimly illuminated to give you a warm and comfortable feeling. Probably a good idea if you are fucking ugly and want to bring the girl out on your first date.

 

lp19

 

This is like the much raved about highlight of MELT – the dessert section because  it looks like a fucking candy shop and just look at the flowing chocolate goodness trickling down the 5 tiers. 5 TIERS BRO. NOT 3. BUT 5.

The ice cream is home made. I tried the soursop one, AND IT TASTES LIKE YOU ARE EATING THE ACTUAL FRUIT, JUST FROZEN.

 

lp16

lp17

 

Didn’t have time to take all the food displays because I was so hungry. HAHAHA. I can never be a food blogger. But there was a huge variety of food of different cuisines and an outdoor BBQ area.

 

lp18

 

I literally lived for this chilled crustacean section. I had 4 whole lobsters and like dozens of crab claws. ITS the real crab claws! They deshell it so nicely for you that its like a chunky, meaty and crabby chupa chup. JUST PUT THE WHOLE CLAW INTO YOUR MOUTH LIKE YOU ARE THE EXPERT BJ QUEEN.

I am kidding. Of course you enjoy it slowly and daintily because you are paying 74++ fucking dollars. HOWEVER, be disappointed if you are an oyster fan. There are about as many oysters as the number of 1000 dollar notes in my wallet.

 

lp20

I started off with my favorite tablewater and cranberries accompanied by a selection of their cheeses. I am not that adventurous when it comes to cheese so I stuck to my favorites, Camembert and brie.

 

lp21

 

I tried their cold cuts, which is also one of my absolute to eat at any place that offers them. Salami, honey baked, seasoned tuna. Some potato salad which was quite okay, and i scooped abit of the anti-pasti. LOL. But well. Not my type. >.>

 

lp22

 

So yes, you deserve to visually digest this full sized image of the most orgasmic food taken by my shitty iphone because I love you guys. Scallops still in their shells, whole lobsters neatly halved for easy eating and the irresistible claws. The scallops were ok. Lobsters are (well i am fucking bias) great, just a little too taut because its boiled. Still yummy. But the crab claws omg………………. So fucking tasty and sweet.

lp23

 

Had the pumpkin soup like… 3 bowls because I am a sucker for soup and this shit is fucking delicious. They have 4 kinds of soup. Pumpkin, Miso, thai tom yam and Chinese herbal chicken.

 

lp24

 

Mussels simmered in broth. Quite good.

 

lp25

 

I tried abit of each of the grilled veggies. Well. No comments. HAHAHA

 

lp26

 

Lobster from the outdoor bbq bar! Its softer and more flavorful. They offer lamb chops which were really tender and delicious, as well as steak and chicken chops.

 

lp28

 

Rice noodles in lobster broth. Accompanied by fish cakes, kai lan and fresh lobster meat. The soup is really fantastic. Holy fuck.

 

lp27

 

This is the selection of desserts that Kai wen took. We did not try the fondue because well I am really fat. The desserts are not bad, as according to him.

 

lp29

 

Kai wen had strawberry ice cream, which was really nice because its not the artificial kind that we always eat. The strawberry icecream from MELT was a little sour and tasted exactly like strawberry. It wasn’t too creamy nor too sweet either.

I had my soursop ice cream as mentioned. I sprinkled apple crumble pie bits into the bowl because i am on a death mission to die from heavenly indulgence.

Goddess meter for MELT:

Ambience – 7.5/10
Price – 7.5/10
Variety – 8/10
Quality – 8.5/10
Presentation – 8.5/10

Verdict: I will definitely go there again if I can. And I suggest you to bring the bae there. But she really has to be able to eat alot. Because even a potato like I am was unable to finish trying the entire selection of cuisines.

 

Grand Copthorne Waterfront, Cafe Brio’s buffet dinner.

 

 

 

lp35

Sibei fucking blurred. My photo capture skills are as good as my meepo micro skills.

 

lp36

Cheese selection

 

lp37

Anti pasti

 

lp38

They have this roast beef section which was not too shabby, quite nice.

 

lp39

My favorite potatoes. I only ate one because it fills me up fast.

 

lp40

 

They have a cute little sushi shack where the chef will prepare the fresh sashimi for you. Tastes like normal sashimi. Nothing fantastic.

 

 

lp41

 

My favorite in the entire buffet. But that’s probably because I really love soup. I had 4 bowls. This is the traditional chinese Crabmeat with corn soup. It was tasty but of course can’t beat those from genuine Chinese restaurants.

 

lp42

I tried one bowl of their potato and leek soup which was not bad, just that it’s fucking potato man. No one pays so much to eat potatoes.

 

lp43

A photo of my date for the night. Yes, hes also a leo. Don’t ask me why everyone around me JUST have to be a leo when I am trying to get over it.

 

 

lp44

They have a Chef standing by to prepare the pasta of your choice. Aglio Olio, bolognese and cream. The pasta is al dente. Quite nice. But the sauce wise nothing special.

The crustacean section pales a lot in comparison to MELT. There are oysters though! No lobsters, sadly. They do have the usual scallops and mussels, pictured above.

 

lp45

 

Laksa! I tried the one at Hotel Rendezvous, and it was good. This one is not bad too! Just that the veg they put was pretty weird. Not like what you’d see in a normal laksa. Gave one small shrimp. LOL

 

lp46

 

 

I WAS LIKE “OMG YES LOBSTERS”. Not at the chilled section but they had creamy lobsters. And it tasted funny. I mean the sauce. Lobster was pretty small and I only had abit.

 

lp47
Their dessert selection was okay. They had a scoop it yourself ice cream thingy and I took chocolate, a cone and some dried fruits. Normal taste. Like what u’ll eat from the 1dollar ice cream stand.

 

lp48

 

Just another photo of the crabmeat soup LOL.

GODDESS VERDICT:

Ambience: 5/10 (Very family style)
Price – 4/10 ( The usual price is 68++. Melt is 74++. do the math!)
Variety – 4/10
Quality – 6/10
Presentation – 7/10

I would not go back there again, sadly. I don’t think it’s worth the price 😦

Will update on The Line and Sky 57. May probably go for Carousel too.

 

Went out with the boys. I forced them to wear this really adorable bib at YOOGANE at bugis junction. Honestly the food is great! Now I know why there’s always a queue. BUT DON’T, DON’T EVER ORDER THE first two dishes. The spicy chicken with octopi. 21++$ and its a fucking small portion with no rice, nothing.

The fried rice with cheese is super worth while and delicious. Also try their cheesy omelette. It’s amazing. (well actually its just egg and cheese. can’t go wrong)

 

lp56

 

 

 

lp65

 

Here. Have a photo of our handsome sebastian eating a 3$ macaroon because you can.

 

lp64

 

Stopped by bakerzin to have my favorite cake. The only cake in this whole wide world that I actually fantasize about. I remember J buying the 1.5kg one for me on my birthday, and a bouquet of roses. Oh well. Let’s not think about that. Because boys come and go but cakes stay in your tummy and make you feel happy forever.

Ok, maybe only until you step onto the weighing scale D:

 

We went to Santouka at Central for ramen. I remembered going there like 3 years back and it was alright.

 

lp66 lp67

lp68

 
However, the staff (one of the zhabor) had really bad service attitude and it already ruined my impression. I ordered Shio, (salt) whilst Zax ordered the spicy one and the rest had Shoyu (soy sauce). The shoyu one is the best, 2nd photo. Mine is the 3rd photo.

I find Ipudo tastier.

I saw another ramen store near it, called Marutama. Heard people raving about it. I will definitely go try it one day.

 

lp69
Had mango Margarita by the jug afterwards at Cafe Iguana. I really love their complimentary salsa and thin crispy chips! It costs 10$ to refill the bowl so no thanks. -_-

It was a place of reminiscence for me as well because J and I had coronas, and I an additional LIT. It was one of our first few dates and well. I would die to just relive that first few dates again.

OK MOVING ON. HAHA.

 

image_5

 

WHEN YOU ARE SAD, SURROUND YOURSELF WITH PEOPLE OR THINGS THAT LOVE YOU.

 

Let’s all just take a look at Ky with his cha soba before we end the post. Because its a beautiful ending.

image_4

 

 

“Why not just wait? Wait patiently because you deserved the pain.” He asked.
She shook her head, her eyes tinged with hurt as she whispered:

Because love is letting go.